تقسیم بندی ماشین های آرسی بر حسب نیروی محركه آنها:

ماشینهای رادیو کنترل حرفه ای از نظر منبع تاُِّ مین نیروی محرکه ، به دو دسته ء الکتریکی و سوختی تقسیم بندی می شوند.
ماشین های رادیو كنترل سوختی:

ماشینهای رادیو کنترل سوختی دارای یک موتور احتراق داخلی می باشند. بطور کلی دو نوع موتور احتراق داخلی برای ماشین های رادیو کنترل سوختی وجود دار د : 
 ۱ موتورهای نیتر و .
۲- ماشین سوختی با موتورهای بنزینی

موتورهای نیترو به طور کلی دارای حجم کوچکتر و دور موتور بالاتری بوده و شتاب او لیه ماشینهای نیترو از ماشینهای بنزینی بیشتر است. موتورهای نیترو دارای سوخت مخصوصی هستند که از ترکیب الکل، روغن کرچک، روغن سینتتیک و نیترو متان بدست می آی د . در بخشهای آینده ،به تفصیل راجع به این نوع سوخت صحبت خواهیم نمود.
موتورهای بنزینی برای ماشینهای رادیو کنترل بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد .سوخت این موتورها ، ترکیبی از بنزین معمولی ماشین و روغن دو زمانه است. ماشینهای سوختی تمامی اجزاء یک ماشین واقعی را در مقیاس کوچکتر دارند . به عنوان مثال این ماشینها ، دارای گیربکس ، دفرانسیل ، گاردان ، پولوس ، کمک فنر هیدرولیک و سیلندر و پیستون و میل لنگدرون موتور هستند .

باید توجه نمود که  ماشین سوختی اسباب بازی نبوده و اغلب استفاده کنندگان از این ماشینها جوانان و افراد میان سال هستند و این نوع از ماشینها برای کودکان و خردسالان خطرناک نیز می باشد .
سرعت بعضی از این ماشینها به حدود ۱۴۰ کیلو متر بر ساعت میرسد و در شتاب اولیه ، بسیاری از آنها توانایی این را دارند تا سریع ترین و پر شتاب ترین ماشین های واقعی را جا بگذارند.
ابعاد این ماشینها از طول حدود ۲۵ سانتی متر و وزن ۱۵۰۰ گرم شروع شده و ماشینهایی بهطول حدود ۱ متر و وزن حدود ۲۰ کیلو گرم وجود دارند . در بسیاری از کشورها و حتی همسایگان ایران ، این گونه از ماشینها بطور نسبی شناخته شده اند و مسابقات و استفاده از این ماشینها به عنوان یک زمینۀ تفریحی_ورزشی حرفه ای دنبال میشود ،تا جایی که حتی قوانین و فدراسیون بین و المللی برای مسابقات این نوع ماشینها وجود دارد